Jačanje imuniteta

    Byadmin
    In
    Jan 25, 2014
    Comments
    Dr. med. Dejan Dragišić, specijalista za plućne bolesti i tuberkulozu, zaposlen u Dispanzeru za plućne bolesti i tuberkulozu ZU DZ Bihać.

    Učesnik brojnih međunardnih kongresa i simpozija na temu bronhijalna astma, hronična opstruktivna plućna bolest i tuberkuloza u Sarajevu, Novom Sadu, Istanbulu, Dubrovniku,Splitu, Umagu, Makarskoj, Pragu i Parizu. Autor i koautor mnogobrojnih radova iz oblasti alergologije i hronične opstruktivne plućne bolesti objavljenih u Journal of the Academy of Medical Sciences of Bosnia and Herzegovina. Bio je učesnik kliničkog ispitivanja lijeka za HOPB u sklopu Parexel studije. Lijek bi trebao da se nađe na tržištu Balkana 2014. godine.

    Imunitet je sposobnost organizma da se odbrani od raznih bolesti, infekcija i zaraza. Jesen i zima su godišnja doba kada su prehlade, infekcije dišnih puteva, gripe i ostale bolesti puno učestalije nego u ostatku godine. Iako svako od nas ima određeni imunitet, neko jači, neko slabiji, važno ga je dodatno pojačati, odnosno aktivirati.

    Potrebno je povećati unos vitamina A, C i E, te minerala cinka, selena i željeza koji su nužni za pravilan rad imunološkog sistema. Vitamine i minerale najbolje je uzimati u prirodnom obliku, konzumirajući što raznovrsniju prehranu. Zbog stila i tempa života ponekad to nije moguće pa stoga mnogi posežu za suplementima. Vitamini i minerali imaju niz prilično važnih uloga u tijelu, a njihovi metabolički putovi međusobno su povezani. Vitamin C jak je antioksidans koji učestvuje u stvaranju kolagena, omogućava apsorpciju željeza, a itekako je važan za povećanje otpornosti organizma kod infekcija jer pomaže imunološkoj aktivnosti leukocita i u proizvodnji interferona. On štiti dišne puteve, a ima ga u ribljim uljima, jetricama, mrkvi i svim drugim narančastim namirnicama, tamnozelenom povrću i jajima. Vitamin C je posebno važan pušačima i oni bio ga posebno trebali nadoknađivati jer taj vitamin smanjuje štetno djelovanje nikotina u organizmu. Vitamina C ima i u šipku, višnjama, kupinama, paprici, malinama, naranči i peršunu.

    Ruku pod ruku može ići s vitaminom E, izvrsnim pri smanjivanju umora, koji se najčešće javlja na prelazu godišnjih doba. Vitamin E pronaći ćemo u namirnicama kao što su losos, sve vrste sjemenki te u orašastim plodovima. Niska razina željeza u tijelu povezana je s gubitkom krvi, hroničnim bolestima i infekcijama, malignim oboljenjima, te kožnim bolestima.

    Željezo je u organizmu u najvećem postotku prisutno u hemoglobinu, ali i u mioglobinu te u mišićima i bjelančevinama. Najvažniju ulogu imaju joni željeza jer vežu i transportuju kiseonik do svake ćelij. Željezo se nalazi u namirnicama životinjskog porijekla i lako se apsorbuje. Namirnice bogate željezom su meso, riba, grah, grašak, tamnozeleno lisnato povrće, sušeno voće i orasi.

    NAMIRNICE KOJE JAČAJU IMUNITET:

    JAJE

    http://metro-portal.hr/img/repository/2010/06/medium/jaja_shutterstock.jpg

    Jaje je uz orašaste plodove dobar izvor cinka, a osim cinka odličan je izvor i selena, vitamina B12, vitamina A i D, kao i B6, fosfora, riboflavina, pantotenske kiseline, željeza i folata. Predstavlja omiljen doručak u mnogim domovima što zbog vrijednih sastojaka, a što zbog raznih načina pripreme. Način pripreme jaja ne utječe bitno na sastav  već na samu kalorijsku vrijednost. Sastoji se od ljuske, bjelanjka koji čini 2/3 jajeta i žumanjka koji čini ostatak.

     CIKLA

    Cikla je korjenasto povrće, lako probavljivo, a karakteriše je i činjenica da na 100 g cikla ima svega oko 46 kcal. Bogata je magnezijem, željezom, fluorom, kalijem, fosforom, kalcijem, sumporom, jodom, bromom, litijem, rubidijem i stroncijem. No, nije samo moćna ova biljka kada su u pitanju minerali, ona je i „čuvar" većine vitamina B grupe, dobar je izvor i mangana i vlakana.

    LOSOS

    Karakteriše ge narančasto – crveno, odnosno ružičasto meso, a posebu pažnju zaslužuje jer sadrži omega 3- masne kiseline. Energetska vrijednost svježeg lososa u 10 dkg iznosi 116 kalorija. Losos je dobar za jačanje imuniteta jer sadrži fosfor, selen, kalij, tiamin, niacin, pantotensku kiselinu, vitamin B6 i B12 i riboflavin.

    TELEĆI BUT (crveno meso)

    Slabe je energetske vrijednosti, u 10 dkg telećeg buta ima oko 120 kalorija. Teleće meso sadrži cink, bakar, sosfor,bakar, a dobar je izvor i selena. Bogat je izvor vitamina B, kompleksa (B12, 6), a niacina, pantotenske kiselinei riboflavina.

    bihacity: Dejan Dragišić
  • CITYLIGHT